Milloin tilaukseni käsitellään?

Kaikki tilaukset pyritään käsittelemään mahdollisimman nopeasti saapumisjärjestyksessä. Kun tuotteet on kerätty, ne pakataan, postitetaan ja toimitetaan eteenpäin valitulle kuljetusyhtiölle. Prosessi vie keskimäärin 1-2 arkipäivää.

Voinko muokata tai perua tilaukseni?

Tilaus lähetetään keräiltäväksi välittömästi tilauksen saapumisen jälkeen joten sen muokkaaminen ei ole mahdollista. Jos tilausta ei ole vielä toimitettu, eli toimitusvahvistus ei ole saapunut sähköpostiisi, on tilaus vielä mahdollista perua. Olethan tässä tapauksessa yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse +358 40 179 9667 tai sähköpostitse store@costo.fi.

Jos olet valinnut noutopaikaksi kivijalkamyymälämme, sinulla on mahdollisuus muokata tai peruuttaa tilaus maksutta. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse +358 40 179 9667 tai sähköpostitse store@costo.fi. Muista mainita tilauksen tilausnumero nopeuttaaksesi käsittelyä.

Miksi pakettini palautui lähettäjälle, ja miten saan tilaukseni takaisin?

Posti säilyttää noudettavaa tilausta 7 vuorokautta. Jos tässä ajassa et ole ehtinyt noutaa tilaustasi, se lähetetään automaattisesti takaisin meille. Noutamatta jätetystä paketista veloitamme toimitus- ja palautuskulut 7,80 € ja hyvitämme jäljelle jäävän summan. Voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupassamme.

Tilauksessa on väärä tuote, miten toimin?

Jos tilaukseen on sattunut keräilyvirhe, vastaamme sekä palautuskustannuksista että mahdollisista korvaavan tuotteen lähetyskustannuksista. Voit lähettää virheellisen tuotteen meille normaalina palautuksena. Muistathan merkitä palautuksen syyksi “väärä tuote”.

Tilaukseni on luultavasti hukkunut, mitä teen?

Jos epäilet että tilauksesi on hukkunut, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse +358 40 179 9667 tai sähköpostitse store@costo.fi. Asiakaspalvelumme tekee selvitystyön puolestasi, jotta pakettisi löytyisi mahdollisimman pian!

En pääse noutamaan pakettia itse, voiko joku muu noutaa sen puolestani?

Meillä on velvollisuus varmistaa, että lähetys luovutetaan aina oikealle vastaanottajalle.

Lähetyksen noutaminen muun kuin vastaanottajan toimesta onnistuu kuitenkin vastaanottajan tekemällä valtakirjalla.

En halua tilaustani, voinko jättää tilauksen noutamatta?

Postitetun paketin noutamatta jättäminen käsitellään normaalina tuotepalautuksena. Noutamatta jätetystä paketista veloitamme toimitus- ja palautuskulut 7,80 €.

Jos olet valinnut noutopaikaksi kivijalkamyymälämme, on tilaus mahdollista peruuttaa maksutta. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse +358 40 179 9667 tai sähköpostitse store@costo.fi. Muista mainita tilauksen tilausnumero nopeuttaaksesi käsittelyä.

Miten palautan tilaamani tuotteen?

Meille on erityisen tärkeää, että olet tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin. Sinulla on 14 vuorokautta aikaa tutustua tuotteisiin ja sovittaa niitä.

Jos tilaamasi hattu tuntuu hiukan pieneltä, voit postittaa sen meille ja venytämme hatun juuri sinulle sopivaksi! Venytyspalvelu on ilmainen, ja me jopa kustannamme postitukset Suomessa. Huomioithan, että hatuilla ei ole palautusoikeutta venyttämisen jälkeen. Jos haluat käyttää venytyspalveluamme, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse +358 40 179 9667 tai sähköpostitse store@costo.fi.

Palautusoikeus koskee käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita. Tuotteissa tulee yhä olla roikkolaput kiinni. Tahraisia, käytettyjä tai esimerkiksi koiran-/kissankarvaisia tuotteita emme hyväksy palautuksena.

Perimme palautuksesta palautusmaksun, joka on toimitustavasta riippuen

• Palautus myymälään 0 €
• Suomi 3,90 €
• Ulkomaat – asiakas maksaa palautuskulut itse

Toimi näin palauttaessasi tuotteitamme Suomesta:

• Pakkaa palautettava tuote asianmukaisesti.
• Kirjoita pakkauksen päälle palautusosoitteemme:

Asiakaspalautus
628892
Costo Concept Store
Yrjönkatu 34 A 35
00100 Helsinki, Suomi

• Toimita paketti Postin toimipisteeseen.

Paketti palautuu meille ennakkoon maksetulla asiakaspalautustunnuksella. Vähennämme palautusmaksun 3,90 € sinulle palautettavasta summasta. Palautamme rahasi vastaanotettuamme pakettisi.

Mikäli osa tilauksesta palautetaan ja tilauksen loppusumma jää alle ilmaisen toimituksen rajan, vähennämme palautettavasta summasta toimitus- ja palautusmaksun 7,80 €.

Toimi näin palauttaessasi tuotteitamme Suomen ulkopuolelta:

• Pakkaa palautettava tuote asianmukaisesti
• Lähetä paketti meille osoitteeseen:

Costo Concept Store
Yrjönkatu 34 A 35
00100 Helsinki, Finland

Huomaathan, että paketti on vastuullasi niin kauan kunnes se saapuu meille. Palautamme rahasi vastaanotettuamme pakettisi.

Miten vaihdan tilaamani tuotteen?

Vaihdamme koon tilaamastasi tuotteesta veloituksetta Suomessa. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla store@costo.fi tai puhelimitse 040 179 9667 ennen tuotteen takaisin lähettämistä, niin voimme tarkistaa haluamasi koon saatavuuden.

Jos tilaamasi hattu tuntuu hiukan pieneltä, voit postittaa sen meille ja venytämme hatun juuri sinulle sopivaksi! Venytyspalvelu on ilmainen, ja me jopa kustannamme postitukset Suomessa. Huomioithan, että hatuilla ei ole palautusoikeutta venyttämisen jälkeen. Jos haluat käyttää venytyspalveluamme, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse +358 40 179 9667 tai sähköpostitse store@costo.fi.

Tuotteen vaihto ulkomailta tai täysin toiseen tuotteeseen onnistuu ainoastaan palautuksen kautta. Palauta haluamasi tuote normaalina palautuksena ja tilaa uusi, korvaava tuote verkkokaupastamme.

MIten toimin reklamaatiotilanteessa?

Pyrimme aina parhaaseen mahdolliseen laatuun tuotteissamme. Niin kuin sanonta kuuluu, tekevälle sattuu, emmekä me ole poikkeus. Mikäli kohdallesi on sattunut tuote, jossa on valmistusvirhe, olethan yhteydessä meihin sähköpostitse store@costo.fi tai puhelimitse 040 179 9667. Reklamaatiotapauksissa vastaamme sekä palautuskustannuksista että mahdollisista korvaavan tuotteen lähetyskustannuksista.

Mistä hattujen materiaalit on peräisin?

Valitsemme mahdollisimman ekologiset, laadukkaat ja toimivat materiaalit, jotta tuotteemme kestäisivät aikaa ja kulutusta. Suurin osa kankaistamme on Kvadratin huippulaadukkaita ylijäämäkankaita. Käyttämämme denim-kangas on suomalaisen farkkuvalmistaja Masi Companyn ylijäämää ja 100 % puuvillaa. Talvihattujen vuorissa on käytetty suomalaisen Pure Wasten 100 % kierrätyskuiduista valmistettua fleeceä. Pure Waste valmistaa kankaansa puuvillaleikkuujätteestä ja kierrätetyistä muovipulloista. Uskomme että laadukkaat ja ekologiset materiaalivalinnat viestivät tuotteen kestävyyden puolesta.

Mistä pipojen materiaalit on peräisin?

Valitsemme neuletuotteisiimme mahdollisimman laadukkaat ja toimivat materiaalit, jotta ne kestävät aikaa ja kulutusta.

Pipoihimme olemme valinneet materiaaliksi merinovillan, joka on hengittävä, kevyt, lämmin, mukava ihoa vasten ja siirtää tehokkaasti kosteutta. Merinovilla pitää lämpimänä kylmässä, mutta tuntuu viileältä lämpimässä kelissä.

Coston merinotuotteet valmistetaan eteläafrikkalaisilla tiloilla kasvaneista merinolampaiden villoista. Tiloilla ei käytetä mulesointi-menetelmää. Villan värjää ja punoo langaksi italialainen Filivivi srl Euroopassa, jonka jälkeen lanka kuljetetaan Suomeen Keski-Pohjanmaalle neulottavaksi.

Merinovilla ei kutita eikä pistele, mutta villaherkkiä ajatellen olemme lisänneet osaan pipoista puuvillavuoren. Vuori on GOTS-sertifioitua luomupuuvillaa, joka on saksalaisen Gebrueder Otto:n valikoimasta. Puuvilla kasvatetaan Turkissa ja värjätään Saksassa.

Miten huollan ja pesen hattuni?

Hattu pärjää usein läpi elämän seuraavalla ohjeella: Rakasta, pakasta ja tuuleta!

Tiesitkö, että pakastaminen poistaa tehokkaasti hajuja? Pienet tahrat voi poistaa helposti tekstiilipesuaineilla. Muista kuitenkin kokeilla pesuaineen sopivuus ensin kankaalle huomaamattomaan kohtaan, jotta pystyt varmistamaan että kyseinen kangas kestää käyttämäsi pesuaineen eikä väri haalene hankauskohdasta. Hatun sisällä olevaa hikinauhaa voi puhdistaa kostealla liinalla pyyhkien.

Hattujen kangas, vuorikangas ja hikinauha ovat usein eri materiaaleja jotka käyttäytyvät kastuessaan eritavoin, tämän vuoksi hatun peseminen pesukoneessa on kielletty. Jos hattu vaatii kunnon pesua, suosittelemme viemään sen kemialliseen pesuun ammattilaisten hoidettavaksi.

Miten huollan ja pesen piponi?

Saat piposta pitkäaikaisen ystävän kun huollat sitä oikein. Pipo pärjää usein läpi talven seuraavalla ohjeella: Rakasta, pakasta ja tuuleta! Tiesitkö, että pakastaminen poistaa tehokkaasti hajuja ja villa itsessään hylkii likaa?

Kaikki pipomme on valmistettu merinovillasta mutta saattavat silti käyttäytyä pestessä hiukan eritavoin erilaisista neuloksista johtuen. Älä koskaan pese villatuotetta pesukoneessa, edes villanpesuohjelmalla. Pesukoneessa villa saattaa venyä, vanua tai kutistua. Costo-pipon pesu hoituu parhaiten käsinpesulla. 

Ennen pesua poistathan mahdollisen tupsun piposta. Tupsullisissa Costo-pipoissa on napinläpi ja tupsuissamme on vastaavasti nappi, joten tupsun irrottaminen toimii samalla logiikalla kuin paidan napittaminen. Jos pipossa on tahra, poista se ennen pesua esimerkiksi sappisaippualla. Pese pipo hankausta välttäen, painellen ja kevyesti puristellen haaleassa, n. 30 asteisessa vedessä, johon on lurautettu villanpesuainetta. Älä kuitenkaan liota pipoa. Valuta pesuvesi pois ja laske altaaseen puhdasta samanlämpöistä vettä. Huuhtele pipo useaan kertaan, kunnes huuhteluvesi pysyy kirkkaana. Kuivaa piposta pyyhkeellä ylimääräinen vesi ja muotoile pipo kosteana takaisin muotoonsa. Kaikki villatuotteet, kuten myös Costo-pipot tulisi tasokuivata, esimerkiksi puhtaan pyyhkeen päällä kuivaustelineellä, ilmavassa tilassa.

Mistä tiedän, mikä on minulle juuri oikea koko?

Hatut

Aikuisten hattukoot on ilmoitettu senttimetreinä, joten koon valinta on helppoa. Mittaa päänympäryksesi korvan yläpuolelta vaakasuorasti pään ympäriltä ja valitse lukemaa lähin koko pyöristäen ylöspäin. Hatut on valmistettu kestävistä materiaaleista, joten ne eivät veny käytettäessä, mutta hatun venyttäminen Costo Concept Storella onnistuu.

XS / 54 cm – päänympärykset 52 – 54cm
S / 56 cm – päänympärykset 54 – 56 cm
M / 58 cm – päänympärykset 56 – 58 cm
L / 60 cm – päänympärykset 58 – 60 cm
XL / 62 cm – päänympärykset 60 – 62 cm

One size-koko on mitoitettu sopimaan mahdollisimman monelle, mutta parhaiten se sopii päänympäryksille 56 – 60 cm.

Pipot

Pipot sopivat kaikille ja malleissa on valinnan varaa, oli pään koko tai muoto millainen vain. Neulos muotoutuu ja mukautuu käytössä. Aikuisten pipot on suunniteltu sopimaan 54 senttimetristä 62 senttimetriin saakka.

Lasten hatut

Hattukoon valinta lapsille on yhtä tärkeää kuin aikuisillekin. Hattu ei saa puristaa eikä jättää jälkiä otsaan, mutta sen ei kuulu olla liian suuri. Myymälässämme pääsee sovittamaan eri kokoja, mutta voit myös mitata lapsen päänympäryksen korvan yläpuolelta vaakasuorasti pään ympäriltä ja valita lukemaa lähin koko pyöristäen ylöspäin. Kokotaulukosta voi kurkata myös suuntaa antavan koon ikävuosittain.

48 cm <2 vuotiaat
50 cm 2-4 vuotiaat
52 cm 4-6 vuotiaat
54 cm – 56 cm 7 vuotiaista ylöspäin

Lasten pipot

Lasten pipo sopii alle 6 vuotiaille tenaville, sitä vanhemmille lapsille suosittelemme aikuisten kokoa. Neulos on kuitenkin joustavaa, joten lasten pipo sopii myös isommille lapsille ja niitä myydään satunnaisesti myös aikuisille.

Pääsenkö sovittamaan tuotteitanne jossakin?

Löydät suurimman valikoiman Costo-tuotteita Helsingin kivijalkamyymälästämme, Costo Concept Storesta, Yrjönkatu 34:stä. Iloiset myyjämme auttavat sinua löytämään juuri sinulle sopivan mallin ja koon satojen hattujen joukosta. Jälleenmyyjiemme valikoimat vaihtelevat kaupasta toiseen. Jälleenmyyjiemme liikkeissä pääset myös tutustumaan Costo-tuotteisiin lähemmin, sovittelemaan tuotteita, ja tunnustelemaan laadukkaita materiaaleja ammattitaitoisten myyjien avustuksella. Sinua lähinnä olevan jälleenmyyjämme löydät täältä!

Miten tupsu vaihdetaan?

Tupsun vaihtaminen onnistuu helposti. Tupsullisissa Costo-hatuissa ja -pipoissa on napinläpi ja tupsuissamme on vastaavasti nappi, joten tupsun vaihtaminen toimii samalla logiikalla kuin paidan napittaminen. Tupsua irroittaessa suosittelemme kääntämään nappia ylöspäin pipon/hatun sisältä napinläven suuntaisesti, jolloin nappi luiskahtaa ulos kuin itsestään. Jokaisessa pipossa ja hatussa napinläpi on ommeltu takasauman suuntaisesti. Ethän vain yritä repiä tupsua irti piposta/hatusta. Voima ei ole tupsunvaihdossa ratkaisu.

Ensimmäiset tupsumme kiinnitettiin nepparilla, mutta hyvin pian kiinnitysmekanismi vaihdettiin nappiin, joka mahdollistaa myös tupsuttomuuden. Vuonna 2018 tupsujen rakennetta muutettiin entistä kestävämmäksi. Niin kovaa tekoa tupsumme eivät kuitenkaan ole, että ne kestäisivät lemmikkien tai lasten leikeissä joten pidetään tupsut siellä minne ne on tarkoitettu – hattujen koristeena.

Voinko brändätä yritykselleni Costo-tuotteita?

Kyllä, teemme myös yrityksille brändättyjä Costo-tuotteita! Costo-tuotteiden brändääminen on helppoa ja hauskaa. Suomessa kudotut merinovillapipot ovat asiakkaidemme lemppareita: oman väriyhdistelmän luominen pipon ja tupsun avulla on helppoa, ja tämän lisäksi yrityksesi logo voidaan toteuttaa esimerkiksi brodeerauksella, nahka- tai kangasmerkein.

Vaikka pipot ovatkin kestosuosikkeja, niin lähes kaikkia Costo-tuotteita on mahdollista personoida.

Lähetä ajatuksesi meille ja luodaan yhdessä yrityksellesi brändätyt, aikaa kestävät ja päitä kääntävät asusteet. Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy tarjousta osoitteesta contact@costo.fi

Haluaisin tilata tuotteen, joka on tällä hetkellä loppu. Tuleeko tuotteesta täydennystä varastoon?

Coston kaikki hatut valmistetaan ylijäämäkankaista. Tämän vuoksi tuotantoerämme ovat pieniä, rajattuja ja usein ainutkertaisia. Jos jokin mieleinen hattumalli tai väri on päässyt loppumaan ennen kuin ehdit hankkia omasi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme store@costo.fi ja me tarkistamme josko hattuja jostain vielä löytyisi.

Kolikolla on toki aina kaksi kääntöpuolta. Koska hattumme valmistetaan pienissä erissä, ei niitä kulje vastaan kovin usein ja Costo-hattu päässä olet upean uniikki.

Kuinka käytän alennuskoodin?

Alennuskoodi syötetään verkkokaupassa alennuskoodikenttään, mikä vähentää määrätyn osuuden loppuhinnasta. Alennushinta ei päivity mikäli alennuskoodi on virheellinen tai vanhentunut.

Kivijalkamyymälä

Costo Concept Store
Yrjönkatu 34 A 35,
00100 Helsinki, Suomi

+358401799667

store@costo.fi

Avoinna

Ma-Pe 10–18
La 11–17
Su Suljettu

Poikkeusaukioloajat löydät helpoiten Instagramista ja Facebookista.

Asiakaspalvelu

Voit kääntyä puoleemme asiassa kuin asiassa. Pyrimme aina korjaamaan pienimmätkin hattuhuolesi ja auttamaan pulmien ratkaisuissa. Risut ja ruusut ovat aina yhtä tervetulleita.

store@costo.fi
+358401799667

Asiakaspalvelumme palvelee kauppamme aukiolojen puitteissa sekä suomeksi että englanniksi.

Ma-Pe 10–18
La 11–17

Yritysasiakkaat

Teemme myös yrityksille brändättyjä Costo-tuotteita. Lähetä ajatuksesi meille ja luodaan yhdessä yrityksellesi brändätyt, aikaa kestävät ja päitä kääntävät asusteet.

contact@costo.fi